Eind 2012 werd ik ontslagen bij het bedrijf waar ik toen werkte. Ik heb nog wel gesolliciteerd maar in februari 2013 werd een sollicitatiegesprek geannuleerd. De betreffende persoon moest/ging naar Frankrijk omdat zijn goede vriend door een ski-ongeval overleden was. Dit was voor mij een triggerpunt, ik ging nadenken: “Wil ik nog wel elke dag van 8-5 werken”, “Wil ik nog wel iedere keer problemen hebben om vrij te krijgen?” Het antwoord hierop was: “Nee, ik wil zelf mijn tijd kunnen indelen”. Mede omdat ik al ruim een jaar rondliep met de gedachte om met mijn diploma instructeur Eerste Hulp meer te gaan doen, was voor mij de keuze toen snel gemaakt. Al mijn lopende afspraken heb ik afgezegd, mijn inschrijvingen bij detacherings- en uitzendbureau’s stopgezet en ik ben me gaan oriënteren op het starten van een eigen bedrijf. Op 1 april 2013 heb ik mijn eigen bedrijf MG2Care ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Door samenloop van omstandigheden ( vraag en aanbod) had ik vrij snel een paar opdrachtgevers.
Ik kan zeggen dat ik van mijn passie, mijn werk gemaakt heb.
BHV in bedrijfsverzamelgebouwen
Stel je huurt als ZZP’er een kantoorruimte in een bedrijfsverzamelgebouw. Hoe zit het dan met de BHV? Wie is daar verantwoordelijk voor, jij of de eigenaar van het pand? Als eigenaar of gebruiker van een gebouw ben je verantwoordelijk voor de brandveiligheid en brandpreventie. In het Bouwbesluit 2012 staat dit...
Lees meer